Yhdistyksen tavoitteet

Tampereen Musiikkiluokkien Tuki on tärkeä linkki kodin ja musiikkiluokkien välillä. Tuki edistää eri tavoin kodin ja musiikkiluokkien yhteistyötä. Lisäksi se tukee musiikin harrastusta monella tavalla. Tavoitteena on edistää musiikkiluokkalaisten opiskelumahdollisuuksia jakamalla avustuksia ja stipendejä anomusten perusteella luokille, kuoroille, oppilaille ja opettajille tarpeen sekä mahdollisuuksien mukaan. Keskeisenä tavoitteena on esiintymistilaisuuksien, esiintymismatkojen ja harjoittelun tukeminen. Tarkoituksena on myös tukea soitinten, nuottien, esiintymisasujen ja muun vastaavan tarpeiston hankintaa. Myös esiintymismatkoille osallistuminen huoltojoukkoina on mahdollista.

Tämän verkkosivuston tavoite yhdessä on toimia kanavana informaation välitykseen kanssanne. Tampereen musiikkiluokkien Tuki ry:llä on myös oma yhteisösivunsa Facebookissa, käy tykkäämässä ja seuraa toimintaa myös sitä kautta. Kommentoikaa, vaikuttakaa ja liittykää Tuen jäseniksi. Olkaa aktiivisesti ja rohkeasti yhteydessä Tuen hallituksen jäseniin!

Tehdään yhdessä musaluokkalaisuudesta ainakin kouluajan kestävä musiikillinen seikkailu ja elämys niin oppilaille kuin meille muullekin lähipiirille!

Varainhankinta

Toivomme, että kaikki musiikkiluokkalaiset perheinensä liittyisivät Tuen jäseniksi suorittamalla vuosittaisen 10 € jäsenmaksun ja olemalla mahdollisuuksien mukaan aktiivinen tilaisuuksien järjestelyissä. Vanhempien apua tarvitaan mm. roudaus- ja kuljetushommissa musiikkiluokkalaisten keikoille ja keikoilta kotiin/kouluun.

Jokaisella koululla toimii myös koulun oma vanhempainyhdistys, joka hoitaa oman koulun asioita ja järjestää toimintaa ympäri vuoden. Musiikkiluokkien Tuki ry keskittyy musiikkiluokkalaisille tärkeisiin asioihin, joten toivomme, että kaikki musiikkiluokkalaiset ja heidän perheensä liittyisivät tuen jäseniksi maksamalla jäsenmaksunsa. Yhdessä saamme aikaan enemmän!

Varainhankintakeinona toimii myös Tuen järjestämät tapahtumat ja konsertit: Kaamoskarkelot marraskuussa ja Äitienpäiväkonsertti toukokuussa. Viiden vuoden välein järjestetään myös iso konsertti, jossa kaikki musiikkiluokkalaiset esiintyvät. Tällainen isompi konsertti oli viimeksi vuonna 2014 Musiikkiluokkien 40-vuotis-juhlakonsertti Kakaravaara-musikaalin merkeissä Tampere-Talossa. Seuraavat isommat jamit ovat luvassa vuonna 2019, kun Tampereen musiikkiluokat juhlivat 45-vuotista taivaltaan.

Varainhankintaan kuuluu myös erilaisten tukien ja avustusten kerääminen ja anominen yrityksiltä, kunnalta, yhteisöiltä jne. Lisäksi varoja hankitaan myymällä 'Musiikkiluokka' T-paitoja.

Uutisia

HISTORIAA